Hallgass bele Vajda Gergely iPodjába!

Vajda Gergely korunk egyik legelismertebb fiatal zeneszerző-karmestere. Nem csupán Eötvös Péter műveinek egyik legszakavatottabb tolmácsolójaként, de a Armel Opera Fesztivál művészeti vezetőjeként is ismerheti a magyar közönség, míg a tengeren túli publikum valószínűleg Gregory Vajdaként, az amerikai Huntsville Symphony zeneigazgatójaként tartja számon. A Maestro bepillantást engedett az iPodjába, így nem csupán a szívéhez legközelebb álló zenéket hallgathatjuk meg, de megismerkedhetünk egy már most igen gazdag életpálya különböző állomásaival is.

17_10_08-10_vajda_gergely_c_zih_zsolt_mtva.jpg

J. S. Bach: Magnificat
Azon barokk művek egyike, amelyeket újra és újra “csak úgy” meghallgatok, illetve amelyet magam is vezényeltem. Ritka egybeesés. A “csak úgy” listámon csupa olyan zenék vannak, amelyeket anélkül is tudok hallgatni, hogy a karmester- vagy zeneszerző-agyam elkezdene “dolgozni”. Ritka áldás.

Telemann: Hármasverseny fuvolára
A “csak úgy” lista fontos darabja. Gyönyörű zene, és nagyon más, mint Bach.

Purcell: Fantasia Upon One Note
Zseniális mestermű, igazi "zenei építészet". Meg persze “csak úgy”.

John Dowland: Time Stands Still
Minden, amit az időről tudni kell és lehet. Drums Drums Drums című művem harmadik tételének zenei alapanyaga.

Haydn: Sinfonia Concertante
Klarinétosként évekig játszottam az Osztrák Magyar Haydn Zenekarban édesapám, Vajda József fagottművész mellett. Sok dolog, amit a bécsi klasszikus zenéről ma tudok, innen ered.

Bartók: Első rapszódia
Gyerekkorom óta egyik kedvenc Bartók tételem, és Bartók zenéje persze anyanyelvem.

András Szőllőssy: Concerto No. 3
Az általam rendkívül fontosnak tartott “harmadik mester” egyik legtöbbet játszott műve, a Liszt Ferenc Kamarazenekar előadásában. Mindig öröm Lisztéket hallgatni, akikkel évekig sokat muzsikáltam együtt.

Vajda Gergely: Barbie Blue
Második operám, Bartók Kékszakállújának komikus párdarabja, első szerzői lemezem címadó darabja.

Grieg: Piano Concerto in A Minor, Op.16
Az egyik visszatérő stressz-álmom, hogy ezt kell zongorázzam hangversenyen, teltház előtt, de még csak a hangnemre sem emlékszem. Egyébként sosem zongoráztam közönség előtt, zongoraverseny szólistájaként biztosan nem. Ki érti a karmesteri lélek rejtelmeit?

Mahler: IV. Szimfónia, 4. tétel
Dal és szimfónia egyben, a legszemélyesebb hangok egyike, sok mindenben én vagyok. Harding felvételeit eddig mind szeretem.

Giacomo Puccini: Madame Butterfly
Gyerekkoromban sok estét töltöttem az operaházban az előadásait hallgatva. Édesanyám, mint Mimi, és mint sok más szerep megformálója - az ő érzékenysége és természetes zeneisége a mai napig viszonyítási alap. Valahol itt kezdődtem, mint “operai lény”.

Wagner: Lohengrin
Karmesteri karrierem egyik nagy állomása, a Budapesti Wagner-napok Lohengrin produkciója néhány évvel ezelőtt.

Ligeti: Le Grand Macabre
Karmesteri karrierem első fontos állomása, 1998-ban Kovalik Balázzsal. Az 1945 utáni operairodalom talán legtöbbet játszott darabja. Ebben a részletben a pancser (Ál-)Kaszás éppen elkotródik.

Béla Fleck három stílusban
Az elmúlt 15 évben, az amerikai zenekarok sokszínű repertoárjának köszönhetően hihetetlen zenészekkel dolgozhattam együtt mindenféle zenei stílusban. Béla Fleck banjo játékos az általam ismert és csodált legnagyobb élő muzsikusok közé tartozik. Béla olyan zenész, aki nem ismer sem stiláris, sem pedig technikai határokat.

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cafebudapestfest.blog.hu/api/trackback/id/tr2112880002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.